Sunday, August 24, 2008

رمضان جانا


بداية رمضان اللى فات كان فى سؤال فى صفحة رأى فى جريده الدستور
بيسأل عن فوانيس رمضان واحساسنا بيها
انا مش فاكره نص السؤال بالظبط ولا فاكره العدد كان رقم كام
بس انا كنت بعت رد على السؤال واتنشر فى اول اربع
من رمضان السنه اللى فاتت
وهاهو بمناسبه رمضان بقى وانى السنه اللى فاتت مكنليش مدونة تلمنى
*****************************
بتسأل على الفوانيس؟ هى اللى موجودة الايامدى فوانيس رمضان بجد؟ لا لا انت شكلك مش واخد بالك اللى موجوده الايامدى مش فوانيس دول بتوع الصين حبوا يضحكو علينا فبعتوهلنا نتلهى فيها. هما يعرفوا ايه عن فوانيس رمضان اللى بجد بتاعة زمااااااااان ايام مكنا صغيرين كنا نخرج نلعب فى الشارع مع ولاد الجيران وكل واحد معاه فنوسه اللى بجد اللى كان فى شمعة ده ياااااه كانت ايام ونغنى حلو ياحلو ورمضان جانا ونفرقع بمب وصواريخ بس للاسف ليه الاحساس ده مبقاش موجود تفتكر المشكلة فى ان الفوانيس مش زى زمان اصل الصنين مش بيعملوا الفوانيس باحساس المسلمين الصايمين اللى عارفين يعنى ايه رمضان فطبيعى جدا ان الفانوس دلوقتى مش بيدى اى احساس برمضان وعلى فكرة انا عمرى مااشتريت فانوس لنفسى اصل حتى لو جبت مين هيسبنى انزل العب بيه فى الشارع زى زمان وبعدين حتى لو نزلت مش هلاقى حد العب معاه بالفانوس . ده غير ان اساسا انى مش مقتنعة بالفوانيس الموجوده حاليا واخر مره اشتريت فيها فانوس كان من اربع سنين لطفل امور قوى وانا بحبه قوى اما بقى مين جابلى فانوس فمحدش جابلى لا السنادى ولا من سنييييين بس تعرف كل سنة بيكون نفسى فى فانوس بس مش اشتريه حد يجبهولى مش بخل والله بس حاجة تانيه لما تلاقى حد فاكرك وبيقولك رمضان كريم وجايبلك فانوس وكل رمضان وانتو طيبين
***************************************
انا تقريبا بقالى سنه فى عالم التدوين
لاء مش سنه بقالى سنه بدون
بس بقالى سنه بتابع مدونات وبزورها وبعلق فيها
ياااااااااااه الايام بتعدي بسرعه قوي
المهم انا هاخد اجازه تدوينية ان شاء الله لبعد رمضان
مش اجازة قوى يعنى هاجى فى نص رمضان كده
احتفل بعيد ميلاد مع مدونتى
انا عارفه انكم هتكونوا صايمين ومعظم الناس هتاخد اجازه
بس برضه هاااجى احتفل بعيد ميلادى هنا
حاسه انى محتاجه اشارك مدونتى كل تفاصيلى
وتقريبا هيكون البوست الوحيد اللى هنزله فى رمضان ان شاء الله
وفى العيد بإذن الله نحتفل سوا بالعيد وبعيد ميلاد مدونتي الاول

كل سنة وانتم طيبيييييييييييييييييين

62 comments:

كاتب مصري said...

ليه بس كده هتسيبيتا لحد بعد رمضان..رمضان ده لوحده جو حلو جدا وجميل..وبعدين كده مش هأشوف تعليقاتك عندي..خير ربنا ييسر..
أنا عمري ما أعتزل التدوين أبدا ده بأه حياتي كفاية انكم بتقروا الي جوايا وتشرفوني بتعليقاتكم
كل سنة وانت طيبة ومدونتك كمان بألف خير..
في انتظارك سيدتي

A.SAMIR said...

كل سنة وانتي ومدونتك بخير صحة وسعادة
وكل رمضان وانتي بخير ان شاء الله
تحياتي

دمعاتي said...

ماشي ياست ساره
خدي اجازات واقطعيها براحتك
من حكم في مدونته ما ظلم
وترجعيلنا بالسلامه

ســـهــــر said...

كل سنه وانتى طيبة يا جميلة
ورمضان كريم وياريت متتاخريش علينا بالله عليكى

هتوحشينا جدا

ساجي said...

تعرفي بقالي يومين عمال أردد تاريخ ميلادك
مع اني حفظته من اول مره
بس موش عارف ده بالذات خايف أنساه
حتى النهارده وانا ف المواصلات حسيت ان عندي وسواس قهري .من كتر ما بقول لنفسي
اكيد انت نسيته قول تاني كده ورايا
ريحت دماغي وعملت ريمندر ف اليوم اللي قبله بساعه علشان مع دقه ساعه جديده لـ 25 شمعه
يااااه دا انتي عجزتي بدري بدري
المهم ساعتها هعمل طقوس معينه علشانك
---
كل رمضان وانتي احلى رحيل ف الدنيا
والسنه الجايه ف نفس الوقت ده تكوني مع طفل صغنطوط كده بتلعبوا
ومش عايزين نشوف وشك هنا تاني
ربنا يكتبلك كل الخير
---
الفوانيس واللعب والشقاوه وإحساس رمضان كل دي مشاعر جوانا عبرتي عننا بطريقه شيك وبسيطه
دستور كمان ! دا احنا بقى لينا ظهر ف الحكومه
----
هتوحشنا محاولات كتير
تعرفي انا جوايا رغبه هستجيب ليها قريب
أجيب بوستاتك من زمان واخبط كومنت طويييييييييييييييييييل
عليهم كلهم
كوني بخير . سلام يا أجدع اخت كبيره ف الدنيا

حسن حنفى said...

بجد مدونه رائعه

ورمضان كريم

اتمني التواصل

زُمُرده said...

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا ممنوع
مش مسموح

اطلالالالالالالالالالالالالالالاقا
انا هعمل دوشه جاااامده كل يوم

لالالالالالالالالالالا
ادخلي كل 3 ايام طلي على حبايبك

ولا انت هتقسي بجد
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نووووووووووووو


بحبك اووووووووي

انا هجبلك فانوووووووس ونلعب سوااا
وانت اصلا ازاي تسكتي على كده

انا بجيب فانوس واعلقه ع الشنطه كل سنه وكذا لون وشكل كمان
اهو حركات بتفرحني بقى

وحشااااااني

فاضلي بوست خليه امزمز فيه
ههههههههههههه

زُمُرده said...

كل سنه وانت طيبه
وباذن الله يأتي رمضان وانت سعيده وراضيه
وربنا يتقبله منك ويغفرلك ولينا طبعا
ههههههههههههه

زُمُرده said...

بقى انت بتعلقي عندي وانا هرياك في كل البوستات اللي فاتتني
طيب
ما انا اهو رجعت
ولا ايه رأيك؟؟؟؟؟؟؟

اطلعي من المود
ولا اقولك انا هطلعك منه باذن الله

رحــــيـل said...

كاتب مصرى

اهلا اهلا ببلدياتى
انا موجوده انا متعودى ان معظم وقتى على المدونات رمضان جاى ومش عايزه يومى ضايع على النت
بس ان شاء الله كل مالظروف تسمح هتابع مدونات اصحابى

وانت بالف خير
شكرا لك
******************************************************
a.samir

اهلا بيك
وانت بخير يارب دايما

شكرا لمرورك
***************************************************
دمعاتى

اهلا سامح
اه اجازه شهر وموجوده برده مش غايبه عن مدونتى تلات اربع شهووور
زى ناس مابتعمل

ايون الناس قرايبى
اللى هو انت من الاخر

منورنى ياسامح
******************************************************
الجميلة سهر

اهلا ياقمر
كل سنه وانتى بالف هنا وخير
انا مقدرش اتاخر عليكم
انا موجوده اهو بس اكيد مش زى الاول يعنى

انتو بتوحشونى كل لما افكر اصلا مجرد تفكير فى اجازه

رحــــيـل said...

ساجى

ياااااه عاش من شافك هنا يابنى
هعديها يامصطفى هههههه بلاش فضايح قدام الناس

هههه مش عارفه حاسه انى لو سالتك الوقتى هلاقيك تقولى تاريخ تانى خالص
ماعلينا
انا بس عايزه اقولك انهم
24 سنه
بس
جيبت السنه الزياده دى منين؟.؟؟؟
الموضوع مش ناقص
ههههههههههههههههههههههه
عايزه اقولك ان السنه الجايه ان شاء الله هكون بكتب بوست لنفس المناسبه وهقول نفس الكلام
الفرق الوحيد ان شاء الله تكون انت عديت سنه فى الكليه كمان

انا بقى هيكون لا جديد عندى
والسنه الجايه هفكرك
وبكره تقول اختى قالتلى


انا كمان جوايا رغبه انى اقرا كومنت من بتوعك بتوع زمااااان

كل سنه وانت طيب يامصطفى
********************************************************
حسن حنفى

اهلا حسن مرورك الاول
وان شاء الله اجى ازورك

كل سنه وانت طيب
***********************************************************
زمردتى قمورتى


انتى كمان وحشانى
انا اصلا مقدرش مبصلش كل يوم كده على المدونة ومدونات اصحابى ياخبر
اكيد طبعا هبص
بس مش بنفس المعدل العادى بتاع
انا تقريبا بقضى 12 ساعه على بلوج سبوت

من السنه اللى فاتت ومن ساعه مالموضوع ده اتنشر
ناااس كتير قالولى هيبجولى فانوس
ولا حد عبرنى
خلااااص انا مبقتش عايزه فانوس
انا منهاره
وهقفل عليا قوضتى وانعزل عن العالم
عشان محدش جابلى فانوووووووووس

هو انتى كنتى بتعلقى هنا وانا عندك
هههههههههههههههههه
تسلمى يارب انا قريت كل تعليقاتك
انتى مكانك دايما موجود
وبستناكى دايما
كل سنه وانتى بالف خير
ومنورانى
ومطمنانى عليكى
يارب تكونى بخير

قهوة بالفانيليا - شيماء علي said...

نا كمان نفسي حد يشتري لي فانوس
و يقولي كل سنة و انتي طيبة
و نفسي برضه .. حد يشتريلي عروسة مولد ايام المولد
و يقولي كل سنة و انتي طيبة
:)
جميلة انتي يا رحيل..
و كل سنة و انتي طيبة

Sherif said...

وانت بالصحة والسلامة

من فضلك لاتغيبى كثيرا

lyssandra said...

كل سنة وانتي طيبة ياريري

رمضان كريم عليكي حبيبتي
وعلينا جميعا

أعتقد إني هاجهز مفاجأة للجميع

انتظريني بقي في الأيام القادمة

ههههههههههه

lyssandra

princess dodo said...

كل سنة وانتى بخير وسعاده
وهستناكى تيجي تحتفلى بعيد ميلاد
مدونتك- كل سنة وهى متطورة ومتقدمه

بس الحفلة بقا بعد الفطار

:)

.

تحياتى ياجميلة

MTHLYKAWEYY said...

اول زياره لى

مدونتك جميله ورمنسيه

وهذا ما شدنى اليها

اما عن البوست كل سنه وانتى طيبه

هنتظر زيارتك لى متتاخريش

تحياتى

إبـراهيم ... معـايــا said...

تقبل الله منا ومنكم

إيه يا سـارة ، بدري على رمضـان لســـه !!! ، رغم إنه الأسبوع الجاي دلوقتي !! ، بــس مش عارف الواحد لسه مش عامل حسابه !! ، ألا إنتي هتشوفي التعليقات دي ؟؟؟


.
.
مش عارف ، مابفكرش آخد أجازة من حاجة ، بس بتيجي لوحدها ....


تحياتي

طارق الغنام said...

رحيل
اولا كل سنه وانتى طيبهخ
ويارب يعود عليكى الايام بالخير وتحققى كل امنياتك
ثانيا موضوع الفوانيس الصين مضحكتش علينا تعرفى احنا اللى بنضحك على نفسينا ويمكن حلوا ياحلوا نقولها صينى بعد كدة واحتمال كبير بالتركى بعد مسلسل نور اللى هرشوا دماغنا بيه
تقبلى تحياتى
واتمنى زيارتك مدونتى المتواضعه

كاميليا said...

سارة الجميلة

كل سنة وانتى طيب بمناسبة رمضان
وكل سنة وانتى طيبة بمناسبة عيد ميلادك

تقبل الله منك صالح اعمالك

واسعد قلبك يارب

تحياتى وحبى

youma said...

كل سنة وانتي طيبة ياقمر
عقبال المية سنة لي جايين
ياحبيبة قلبي

بس زي ماقالتلك دودو الحفلة بعد الفطار عشان احنى صايمين حتأكلينا على الريحة يعني؟؟؟

عارفاكي جلدة ومبيهونش عليكي

متستخريش في نفسك هو يعني كل يوم حتولعي شمعة؟؟؟


هو كلنا رايحين نقضي اجازة رمضان ونسيب التدوين .. اومال مين لي حيقعد؟؟؟

يلا ويقعد ليه مدام محدش بيكتب


كان نفسي اجيبلك فانوس بس ارجعي صغنغة تاني وانا اجيبلك واحد هههههههه

يلا سلام ياعسل

منى said...

ساره
وافقى على اللى سلوى هتقوله وانا هجيبلك فانوس

فعلا احساس رائع لما تلاقى حد فاكرك
وكمان جايبلك هديه مش مهم هى ايه مش مهم بمناسبه ايه

كل سنه وانتى طيبه
ومستنيين بوست عيد ميلادك
تحياتى

MY FATE said...

كل سنة وأنتي طيبة ورمضان كريم
وكل سنة وأنتي طيبة عشان عيد الميلاد
وربنا يوفقك
وترجعى تاني بعد رمضان
سلام

dr.Roufy said...

رمضان كريم يا سارة
:)
وباذن الله ربنا يبلغنا رمضان برضاه
بس ليه الغيبة دي
هاتوحشيني يا بنوتة

موناليزا said...

كل سنة وانتى ومدونتك طيبين
المفروض بقى تجيبى فانوس السنة دى للمدونة

Gelaan said...

رحيل
كل سنه وانتى طيبه ورمضان كريم
العمر كله ليكي وفي طاعه الله وربنا يكرمك يارب
تحياتى
ورمضان كريييييييم

HANY YASSIN said...

كل عام وانت بالف خير
ننتظرك بعد الاجازة
دمت بكل خير

صوت من مصر said...

رمضان كريم هنستحمل غياب شهر بحاله بس عشان هو رمضان
كلسنه وانتى طيبه ؟

هــــــــــــايدي said...

رحيل
كل سنه وانتى طيبه ورمضان مبارك عليك وعلى كل الامه الاسلاميه
وربنا يتقبل مننا ان شاء الله
ممكن معاكى حق فى فكره الفوانيس بس ممكن احساس الكبار بس هو اللى قل لكن الولاد والبنات الصغيرين لسه برده بيحبوا الفوانيس
ان شاء الله استنى بوست رمضان

kafrawy said...

كل سنة و انتى بالف خير

مواطن زهقان said...

كل سنه وانتى طيبه
ياساره
ورمضان كريم
وماتغبيش عننا كتير بقا
منتظرينك

مدحت محمد said...

كل سنة وحضرتك بالف خير


وربنا يارب يعود علينا وعليكى رمضان بالخير واليمن والبركات

L.G. said...

رمضان كريم

تصدقي عمري ما خرجت ألعب في الشارع :(
على العموم اشتري لنفسك الفانوس مش عيب
كل سنة وانت طيبة وعقبال ميت سنة ليكي وللمدونة يارب
تعالي احتفلي في اسكندرية بأه
:))

انسان بلا عنوان said...

انا زمان انا و بعض اخواتى
كنت بنلعب بالفانوس
ندخل تحت البطانيه ونجيب عصايه ونعمل خيمه فوق السرير

او ندخل تحت السرير بالفوانيس ونطفى النور

بس خلاص راحت علينا

كل سنه وانتى طيبه

المحارب المتيم said...

رحيل


ليه يا ستى طاب انتى بس قشرى وانا

اجيبلك فانوس بشمعة لا اجيبلك فوانيس

كتير ليكى ولكل حبايبك

انا بردو بعشق الفوانيس اللى بشمعه

ودايما بجيب منها للاولاد الصغيرين قرايبى كلهم

فانوسك معايا بس انتى اطلبيه

وكل رمضان وانتى طيبة

بس ياريت متنسيناش فى رمضان وتهلى علينا كل فترة

كل يوم يعنى كدة

تحياتى

وكل سنه وانتى طيبة

أحمد المصري said...

كل سنة وانتي طيبة..رمضان كريم.

(احمد سكر ) said...

اجازه سعيده

وكل سنه وانتى طيبه

احمد

م/ الحسيني لزومي said...

كل عام وانت بخير
هذه اول مره ازور المدونه ..هي باقه جميله من اجمل الزهور...لماذا الاجازة في رمضان ولتكن تدويناتك نفحات ايمانيه لما يتركه هذا الشهر العظيم في نفوسنا

snohe said...

كل عام وانت بخير بمناسبة شهر رمضان



شكرا

Tamer_silit said...

رحيل

رمضان كريم على الجميع

تامر المصرى said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كل سنة وانتى طيبة يا رحيل
موضوعك جميل جدا وعاجبنى بجد لانه فيه الفكرة والموضوع والشئ الى احنا مفتقدينه اتمنا منك زيارة مدونتى لانى بقالى اسبوعين بس بدون
ويارب السنة الجاية يكون مهاكى الشخص الى يكون دايما فاكرك ومش ناسيكىويجيبلك الفانوش الى فى نفسك
شكرا

HARD TIMES said...

رحيل
كل سنة وحضرتك طيبة رمضان كريم
تقبل الله منا ومنكم
بس عند حق دي مش فونيش
انتي مشفتيش الفوانيس الجديدة اللي علي شكل توكتوك واللي علي شكل جمل وعربية وحاجات غريبة كدا
دي بالذمة فوانيس
والله الواحد مبقاش حاسس بأي شعور اني في شهر رمضان
كل سنة وانتم بخير

rack-yourminds said...

السلام عليكم

ازيك يا اخت رحيل .انا قلت ادخل اقلك كل سنه وانتي طيبه وبصحه وبسلامه وكمان اشكرك علي سؤالك الدائم

وكمان برده عشان تستمري في ارسال الاكل اصلي الجيران بيقولولي رحيل بعتت اكل ولا لسه هههههههه ,يلا بقي ابعتيلهم حاجه كله بثوابه يا بنتي هههههههه

مره اخري متشكر جدا جدا علي سؤالك ربنا يخليكي

mo7amed mamdo7 said...

كل سنة وانتى طيبة ومدونتك بخير ورمضان كريم

linda said...

كل سنة وانت طيبة وبخير

ينعاد عليك بالصحة والسلامة يارب

حنين.. said...

كل سنه وانتى طوووويبه
ومدونه
وسالمه
ما تنسينيش بقى با الدعااااء
وتغيبى وترجعى با الف سلالالالالالالالالالالالالالامه
رمضان كريم
حنين

المحارب المتيم said...

كل عام وأنت إلى الله أقرب

ومنه أخوف

وبه أعرف

وإلى دار كرامته اسبق

رمضان كريم

Anonymous said...

في خلال الثلاثين عاما الماضية تعرضت مصر الى حملة منظمة لنشر ثقافة الهزيمة - The Culture of Defeat - بين المصريين, فظهرت أمراض اجتماعية خطيرة عانى ومازال يعانى منها خمسة وتسعون بالمئة من هذا الشعب الكادح . فلقد تحولت مصر تدريجيا الى مجتمع الخمسة بالمئه وعدنا بخطى ثابته الى عصر ماقبل الثورة .. بل أسوء بكثير من مرحلة الاقطاع.
هذه دراسة لمشاكل مصرالرئيسية قد أعددتها وتتناول كل مشاكلنا العامة والمستقاة من الواقع وطبقا للمعلومات المتاحة فى الداخل والخارج وسأنشرها تباعا وهى كالتالى:

1- الانفجار السكانى .. وكيف أنها خدعة فيقولون أننا نتكاثر ولايوجد حل وأنها مشكلة مستعصية عن الحل.
2- مشكلة الدخل القومى .. وكيف يسرقونه ويدعون أن هناك عجزا ولاأمل من خروجنا من مشكلة الديون .
3- مشكلة تعمير مصر والتى يعيش سكانها على 4% من مساحتها.
4 - العدالة الاجتماعية .. وأطفال الشوارع والذين يملكون كل شىء .
5 - ضرورة الاتحاد مع السودان لتوفير الغذاء وحماية الأمن القومى المصرى.
6 - رئيس مصر القادم .. شروطه ومواصفاته حتى ترجع مصر الى عهدها السابق كدولة لها وزن اقليمى عربيا وافريقيا.
ارجو من كل من يقراء هذا ان يزور ( مقالات ثقافة الهزيمة) فى هذا الرابط:

http://www.ouregypt.us/culture/main.html

جمعاوي said...

السلام عليكم\

وكل سنةوانتى طيبة مقدما ورمضان كريم

يلاسلام

Soooo said...

كل سنه وانتي طيبه بمناسبة رمضان
وكل سنه وانتي ومدونتك طيبين

وبخصوص حوار الفوانيس الصيني والمصري احساس الواحد بالفانوس والحاله اللي بتيجي قبل رمضان بيوم ولا يومين دي

هي حاله غريبه قوي
حالة حلوه قوي

مش لاقيلها تفسير
بس فرحه على حنين على حاجات كتير قوي

منهم لله الصينين .. ضيعو الحاله دي بالفوانيس اللي بيعملوها

خصوصا فانوس التوك توك الجديد

يلا هاخلع انا وكل سنه وانتي طيبه .. ورمضان كريم





سلاموووووووووز

بيكر(baker) said...

كل سنه و انتى طيبه و كل سنه و مدونتك طيبه

المحارب المتيم said...

السلام عليكم


بصى يا ستى

انا سبتلك واجب تدوينى عندى على المدونة

وهو واجب جديد وجرئ وجميل ومن تأليفى

تعالى شوفيه

نهر الحب said...

ان شاء الله يوم السبت الموافق 13/9
هيكون فى تجمع للتبرع فى مستشفى ابو الريش للاطفال
بناء على اقتراح قوس قزح
اتمنى انى اشوفكم هناك
تعالوا نحاول نرسم بسمه ونطهر ذنب
وبعدين هيكون فى افطار جماعى

دار العين said...

على مدونة دار العين للنشر
_ جمال الغيطاني : "امبارح راح فين ؟" هو السؤال الذي شغلني منذ الطفولة
_ حديث علاء الأسواني عن مشكلة انفصال المثقف عن الواقع
_ حدوتة من كتاب " المرأة والحدوتة "
http://ainpublish.blogspot.com
........
نرحب بتعليقاتكم واستفساراتكم
سواء عن الكتب الصادرة عنا أو عن سياسة النشر

كاتب مصري said...

بجد طولتي الغيبة ولا بصيتي علينا ولا على غيرنا يلا ربنا يتقبل مننا ومنك
كل ودي

Om HAGAR said...

فكراه الفانوس دا جدا جدا أنا كمان كتبت عن ظاهرة الفوانيس اللي مش فوانيس دي السنة الي فاتت

بس تفتكري ليه بيعملوا كدا؟ عايزين يمحوا من عندنا حتى ذكرى الفانوس؟ المشكلة مش فينا المشكل في أولادنا الجيل الجديدي اللي هيكبر و مش هيعرف حتى شكل الفانوس.

كل سنة و انتي و مدونتك طيبين

arsenalwy said...

كل سنة وأنتى طيبه يارحيل

ودائما فى نتظار جديدك

علاء سالم said...

السلام عليكم

إزيك يا رحيل أخبارك إيه
كل سنه وانتي طيبه ورمضان كريم

معاكي حق فعلاً في موضوع الفوانيس ورمضان
طيب إحنا معدش ينفع ننزل ونلعب بالفوانيس ماشي
لكن اللي انا شايفه إن كمان الأطفال اللي المفروض يعملوا كده معدش زي الأول

ودا في كل إحتفالاتنا مش بس رمضان

يمكن دا لأن الضغوط اللي الناس بقت فيها مش سايبالهم أي مساحه يفرحوا فيها أو يحتفلوا بحاجه

بس ينفع كده ؟ يعني أنا واخد أجازه تدوينيه بقالي كام شهر ولما أرجع ألاقي مصر كلها واخده أجازه تدوينية ؟

ههههههههههههههههههههههههههههه
معليش بقى أصلي دايماً محظوظ

محمد فكري said...

كل سنة واحنا كلنا طيبين :)
ورمضان كريم

kafrawy said...

كل سنه و انتى طيبه مرتين

مرة لرمضان
مرة علشان المدونه

MKSARAT SAYED SAAD said...

ان شاء نحتفل وكل سنة وانت والاسرة طيبين
تحياتي
سيد سعد

Dr- Hema said...

كل سنة وانتى طيبة

د/هيما

أحسن تـستاهـل said...

وحشتوني بجد

نلتقي بعد رمضان

لو في العمر بقية

كل سنة وانتو طيبين

مها ميهوووو