Tuesday, May 26, 2009

أنتظرك


لا تتعجب حين تجدني

ارسم بالكلمات بعض حنيني

ولا تتردد في أن تأتي

حين تلمح اسمك فوق جبيني

فأبحث عني بين نساء الكون

ستعرف قلبي حتما حين تراني

رغم زحام العمر

رغم ميلاد الحزن

انتظرك تأتي

لتلون أحلامي بألوان ذهبية

وتنثر في عمري ورودا ندية

وتقص عليا قصصا ليلة

وتجعلني في صحرائك غجرية

وتحمل عني أشجاني الأبدية

وتنتزع من صوتي أنيني

وتجعل بدلا منه لحنا شجيا

------------------------------

تحديــــــــث هام مهم جدا

من اجل توطيد العلاقات المصرية الليبية

والحفاظ على وحدة الامة العربية

قررنا انا ويوما عمل مدونة مشتركة

31 comments:

ديالا said...

رحيل

بجد تحفه وفوق التحفه كمان
بس ياريت كنت كتبتي عليها الجزء الثاني من موسوعه الخيال العلمي
يلا بقي معلش ماهيا حياتنا كلها بقت خيال في خيال

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية said...

لا تتعجب حين تجدني ارسم بالكلمات بعض حنيني ولا تتردد في أن تأتي حين تلمح اسمك فوق جبيني

وااااااو يا رحيل
حقا ترسمين بيدك
اجمل واعذب الكلمات
رائع تعبيرك دائما

تقبلى مرورى

Ana keda said...

اول كومنت

حلو الكلام اوى ومعبر وبيوصف حالة انا شخصيا بحبها

استمرى

راجى said...

رومانتيكية على طول

youma said...

حلوة الاحساس لي فيها حلو قوي
وقصيرة وجملية جدا
عجبتني قوي يارحيل

dr.gesho said...

ايه ده
مفيش اكتئاب
مش ممكن
لا بس جامده
تحياتى

rovy said...

الله يا رحيل
ما شاء الله عليكى
جميله قوى و رائعه و معبره جدا
دمتى رقيقه و جميله

ارق تحياتى

حاول تفتكرنى said...

وتحمل عني أشجاني الأبدية
وتنتزع من صوتي أنيني
وتجعل بدلا منه لحنا شجيا

____________

نهاية رائعة
لأورع ما تسبقها

حقيقي
ابدع حرفك فى المعني

تحياتي

سلوى said...

حلوة حلوة صحيح

بجد حلوة كالعاده

وفي أمل :))

شجر الليمون said...

السلام عليكم
من فرط جنوني
كتبت ما يثير ظنوني

أسف
أما عن البوست
ياسارة احساس جميل ورائع بس
الربط
يا سارة فين اخوكي الكبير اللي كنتي بتسأليه في الحاجات اللي زي دي
خير
عموما بتمني تكوني بصحة كويسة
وعارف انك بتابعي المدونة عندي بس التعليق لا ليه

رحــــيـل said...

ديالا

اهلا بيكى
شكرا كتييييييير
ههههههههه
على رايك اهو كله خيال فى خيال
-----------------------------------------------
احساس طفلة محبه للرومانسيه بس واقعيه

يادى النور اللى جاى من اليابان
:)
شكرا كثيرا لمتابعتك وتشجيعك
خالص تقديرى
---------------------------------------
انا كده

ياهلا بيكى
شكرا مرورك وتعليقك

تحياتى
---------------------------------------------
راجى

استاذى نورت ياافندم
شكرا كثيرا لوجودك

خالص تحياتى وتقديرى
----------------------------------------
يوما

حبيبة قلبى
منووووووووره الدنيا كلها
تسلميييلى يارب
:)

Anonymous said...

لا تتعجب حين تراني
أنقش اسمك فوق جبيني
ولا تتردد في أن تأتي
طوق نجاة تغزو سنيني
فأبحث عني بين نساء الكون
ستعرف أني ملك يمينك
وأنك حتما ملك يميني
وأنك رغم زحام العمر
ورغم ميلاد الحزن
أنك جزء من تكويني


سارة انتي كتاباتك جميلة بس الربط اللي بين السطور

وانا اصريت اني اعلق عندك واوضح وانقد لأني لقيت كله بيقول جميل ومبدع ومش عارف ايه
كله كلام ترضية يعني

المهم انا اللي كتبتها دي عارف انك مش هتنشريها
بس بوضحلك ممكن ببساطة يتغير لحن القصيدة بالكامل علشان كمان اللي يعلق مش يبقي عنده استعداد لكلام مزيف


انا اسف علي النقد
واسف كمان اني فرضت نفسي

وطبعا مش هتنشري التعليق ده

عين بتغمز

رحــــيـل said...

دكتور جيشو

اهلا اهلا
انا قولت الناس كلها بتشتكى اغير الموود شويه عشان الزباين مش تطفش
ههههههههههههه
اهى جت معايا كده من غير كابه
بس طبعا انت عارف مبدأى محدش يتعود على كده
شكرا ليك متابعتك
---------------------------------------------------
روفى

اهلا بيكى ياست الكل
يارب تكونى بخير دايما
شكرا ليكى كتير بجد كلامك

نورتي ياافندم
-------------------------------------------------------
حاول تفتكرني

بحق من الاراء التي تهمنى كثيرا

لك كثير من الشكر والتقدير والاحترام
تحياتى ياافندم
-------------------------------------------
سلوى

حبيبتى
تفاؤل اهو يالولو اى خدمة
ربنا يخليكى دايما
شكرا كتير جدا خالص
------------------------------------------------
شجر الليمون

وعليكم السلام
اهلا يااحمد

شكرا جدا على التعليق والتوضيح
انا فعلا استعجلت عليها وكان المفروض اديلها حقها اكتر من كده بس انا مش بشغل نفسى كتير لا بالوزن ولا الربط
انا بكتب مجرد احساس
شكرا ليك تعليقك

رحــــيـل said...

غير معروف

مش عارفه ليه معلقتش بحسابك تانى وليه قولت انى مش هنشر التعليق
عامه انا مفيش عندى اى مشكله ان حد ينتقد حاجه انا كتبتها
وعايزه اقولك على حاجه مهمه جدا
ان الناس اللى بتعلق لا بتجامل ولا بتزيف فى كلامها لان محدش ضرب حد على ايده وخلاه يعلق
بس فى ملاحظه ان معظم الناس اللى بتعلق فاهمه كويس ان لما بكتب بكتب مجرد احساس وهما كمان لما بيعلقوا بيعلقوا على الاحساس اللى وصلهم من الكلام

بغض النظر عن الشكل الاكاديمى للقصيدة
انا مش بكتب شعر ولا عمرى قولت كده انا دايما بقول انها مجرد محاولات للفضفضه بحاول اخلى شكلها حلو

نشرت التعليق مش بدافع عن حاجه انا كتبتها
انا نشرت التعليق عشان معجبنيش الكلام اللى انت قولته على التعليقات

على فكره انا بكون عارفه كويس التعليق اللى مجاملة او الترضيه من الحقيقى

لسبب مهم جدا انى بقالى فتره مش بعلق اصلا كتير والتعليقات قلت كتير عن الاول وانا مش بيفرق معايا اصلا
لكن حقيقى بعتز جدا بالقلة اللى لسه بتابعنى من غير مجاملات ولا ترضية ولا اضطرار وعشانهم انا نشرت تعليقك ورديت عليه

شكرا على نقدك جدا وعلى متابعتك

صوت من مصر said...

هل هو قادم بالفعل
لا اظن ان رجل يسمع تلك الكلمات ولن ياتى

غروب said...

ربنا يسعدك يارب ويحقق ليكي كل امانيكى

كلماتك جميله

تسلم ايدك

Sherif said...

الله على الجمال
ونبرة التفاؤل والصراحة والعاطفة الجميلة والأمل
والدعوة الخجول للحبيب حين تأتى من حبيبته

أأمل بما تبقى لديه من فروسية .. أن يلبى ذلك النداء

على الهامش .. الصورة الجميلة التى يرسم فيها المحبان قلوبا باصابعهما تنيرها الشمش .. حين تكون صغيرة ..ومن بعيد تبدو كعينى ذئب عند المغيب

تأمليها قليلا .. وستجديها كذلك

عاشقة الأحزان said...

السلام عليكم


حبيبتى


بجد كلماتك هايله وتحفه جدآ
ربنا يزيدك ابداع يارب


بس ياترى حد هيحس بالكلام ده ياريت الناس تحس وتقدر معناه
دمتى بألف خير

اختك نوسه

Soul.o0o.Whisper said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

رحيل الجميلة

معلش على التأخير دا أولا

ثانيا عاوزة أقولك إنه إن شاء الله جاى
و هييجى بطريقة لن تتوقعيها

لأن دا يما بيحصل كدا
;)

بس ساعتها ماتنسنيش بئا
:)


ربنا يكرمك و يسعدك دايما يا سارة

خالص الود يا جميل

رحله البحث said...

احساس عال ممتلىء بالمشاعر الرقيقه

رغم زحام العمر
رغم ميلاد الحزن
انتظرك تأتي
لتلون أحلامي بألوان

عجبتنى التعبيرات دى

عاوز بس أسألك انتى من هواة قرأه الشعر ولا لأ؟

رحــــيـل said...

صوت من مصر

اهلا اهلا
هههههه طيب اتمنى فعلا
شكرا جدا ليك
------------------------------------------
غروب

اهلا ببلدياتى
مدونتك راحت فييييييييييين؟؟؟؟؟؟
يارب تكون فتره امتحانات وتعدى
شكرا جدا لمرورك
-------------------------------------------------------
استاذ شريف

يادى النووور
شكرا جدا لرقه كلماتك

أأمل بما تبقى لديه من فروسية .. أن يلبى ذلك النداء

وانا ايضا

حاولت اشوف الصوره زى محضرتك شوفتها مقدرتش
مش عرافها شوفها غير قلبين

تحياتى وخالص مودتى وتقديرى
----------------------------------------------------------------
عاشقه الاحزان

وعليكم السلام
اهلا ايناس زيارتك الاولى
شكرا جدا على كلامك وتعليقك
هو تقريبا يانوسه مبقاش حد عنده احساس ههههههههههههه

نورتى المدونة
----------------------------------------------------------
سول حبيبتى

وعليكم السلام
منوووووووووره دايما دايما
ولا يهمك على التاخير عارفه ان اكيد فى ظروف
وحمد الله على سلامتك
ايووون انا مستنيه الطريقه اللى لن اتوقعها دى
هههههههههههههه
عارفه فعلا ومقتنعه بكلامك
ربنا يخليكى ويكرمك دايما
--------------------------------------------------------------
رحلة البحث

اهلا محمد يارب تكون بخير
شكرا جدا على متابعتك ليا
انا خايفه احسدك هههههه
اها انا من هواة قرأه الشعر
بس ليه ليه ليه؟؟؟؟؟؟
هههههههه
تحياتى واحترامى

ماما أمولة said...

حبيبتي رحيل

جميلة كلماتك وعذبة المعنى

تنساب الى القلب دون حواجز

ما أجملك حبيبتي

تسلمي يارب

ســـهــــر said...

روعه يا رحيل
بجد بجد تحفة محتارة والله اخد جزء منها
كلها على بعضها تجنن
متألقة دايما وبالتوفيق يا قمرايتى

ادم المصرى said...

بصى انا مقدرش اقول اى كلام على كلامك لئن بجد حاسس احساس غريب بعد قرأتى له شيئ من الانتعاش بجد بوستك روعه وكلامك واحساسك اجمل والى يفهم كلامك هيجيلو زهول مع اغنيه عيده الايوبى عصفور بس مش عارف مين الى انا سمعتها دى المهم كلو على بعضو شيئ روعه

Anonymous said...

لديك هواية الكتابة ؟
هواية تأليف الشعر ؟
هواية الرسم والفن التشكيلي؟
هواية تصميم الأزياء ؟
أم هواية الرسم الرقمي ؟

مهما كانت هوايتك
فانضم لنا في مجتمع هوايتي

مجتمع الهوايات العربية
من هذا الرابط
http://www.hwaity.com/vb/
ننتظر زيارتكم وتشريفكم لنا

كيــــــــــــارا said...

تحفه جدا
تجعلني في صحرائك غجرية وتحمل عني أشجاني الأبدية وتنتزع من صوتي أنيني وتجعل بدلا منه لحنا شجيا-

ابدعتي بجد فيه

ومبرووووووووك علي المدونه

mohammed alsha3r said...

دايما مبدعه ياسارة
ربنا يبارك فيكى وفي قلمك الجميل

رحــــيـل said...

ماما امولة

اهلا بيكى ياست الكل
اخبارك ايه يارب تكونى تمام انتى وامانى

ربنا يخليكى ومايحرمنى من زيارتك

تحياتى وتقديرى
-----------------------------------------------------------
سهر

اهلا اهلا سهوووره
تسلمى يارب على مرورك
منوره المدونة
-----------------------------------------------------
ادم المصرى

اهلا ادم
شكرا بجد على متابعتك الدايمه ليا
شوف هى اغنيه عصفور اللى فى المدونة بصوت اميمه خليل
وبجد شكرااااا جدا على كلامك
تحياتى لك
-------------------------------------------------------
كيارا

اهلا هلا ياجميله بيكى زيارتك الاولى
شكرا كثيرا لمرورك
وان شاء الله يكون فى توصل دائم
تحياتى وتقديرى
----------------------------------------------------------
محمد الشاعر

اهلا محمد ازيك
شكرا ليكى بجد
ربنا يخليك
تحياتى لك

حمامة said...

رغم زحام العمر

رغم ميلاد الحزن

انتظرك تأتي





سيأتي

صدقيني

وحشتيني ووحشني هنا

:)

رحــــيـل said...

حمامه


اهلا ياقمرررر
شكرا جدا جدا ليكى
منوره دايما

youma said...

حلوة قوي نبرة التفاؤل لي موجودة في البوست والتعبيرات قوية جدا

برافو ياقمر